Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yaneşeliığı topluluk ortamında değeri olan , kabiliyet, gidiş ve başka davranış biçimlerini geliştirdiği proseslerin tübaşöğretmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakarak insanların davranışlarında belirli gelişmeler esenlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; bireyin davranışlarındaki yaşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğnöbetme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanımı gestaltlabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin fakatçlarına şayan ) bileğnöbetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık bakarak;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde bileğnöbettirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğnöbetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç taban öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı cümle kültürler yürekin bire birdır. Lakinçların içinde ne olduğu ve öğrenme yürekin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakarak bileğnöbetebilir, lakin sürecin doğbeyı bileğnöbetmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birgeniş filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna değgin farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen standart tanımı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğnöbetikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın ortamında eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğnöbetikliği” ve “süreç” kabil kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.
Eğitim, benibeşer yürekin yaşam boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere şayan olabileceği kabil istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim sürecinin nöbetletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabil gelişigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, terbiye merkezleri kabil mekânlarda maruz terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. Kısaca terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye geçmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda ya da kurumlarda belirli bir çekim ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise tabiatıyla gelişen hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yol olarak ele allıkındığında ise terbiye sisteminin üç taban ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. çağlayık; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Süreç; meslek ortamında meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, mezuniyet, imtihan payanları kabil matlup davranış bileğnöbetiklikleridir.